Η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισήμανε ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Μαξίμ Σοκολόφ, σε συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος επανάλαβε ότι πέρα από μνημονιακή δέσμευση είναι και βούληση της κυβέρνησης είναι η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Με τα θέματα δε αμοιβαίου επενδυτικού και ναυτιλιακού ενδιαφέροντος να κυριαρχούν στη συνάντηση το κυβερνητικό μήνυμα που μετέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης στο ρώσο συνάδελφό του ήταν ότι «εμάς μας ενδιαφέρει η Ρωσική παρουσία στη χώρα μας».
Η συνάντηση του υπουργού Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Μαξίμ Σοκολόφ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας και χαρακτηρίστηκε όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, από πολύ καλό κλίμα.
Στην έναρξη της συνομιλίας τους, οι κ.κ Βαρβιτσιώτης και Σοκολόφ επεσήμαναν τους ιστορικούς δεσμούς Ελλάδας- Ρωσίας και επιβεβαίωσαν τη στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί τα
τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο χωρών στο ναυτιλιακό τομέα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε στον κ. Σοκολόφ την πάγια πεποίθησή του ότι οι ρυθμίσεις στη ναυτιλία θα πρέπει να έχουν παγκόσμια και όχι περιφερειακή εφαρμογή: «Αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία προσπάθησα να περάσω και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά τη διάρκεια της 6μηνης Ελληνικής Προεδρίας», σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε:
«Επεσήμανα σε όλους τους τόνους ότι η υιοθέτηση περιφερειακών μέτρων που δεν εναρμονίζονται με
το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) θα αποτελέσει πλήγμα για την ίδια την ευρωπαϊκή ναυτιλία και θα μειώσει τις προοπτικές της στην παγκόσμια κλίμακα».
Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας από την πλευρά του, «συνέπλευσε» με τα λεγόμενα του κυρίου Βαρβιτσιώτη, εκφράζοντας, μάλιστα, την ανησυχία του για συγκεκριμένες νομοθετικές προτάσεις που προωθούνται αυτή τη στιγμή σε επίπεδο ΕΕ και «οι οποίες», όπως ανέφερε, «δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας».
Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Βαρβιτσιώτη τη συνεργασία των δύο χωρών, ενόψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη του νέου Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
«Η Ελλάδα θέλει ρωσικές επενδύσεις»
Εκτεταμένη συζήτηση έγινε, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, και για ζητήματα επενδυτικού ενδιαφέροντος, με έμφαση στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της Ελλάδας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αποκρατικοποίηση των μεγάλων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι «πέραν του ότι αποτελεί προαπαιτούμενο που έχουν θέσει οι δανειστές μας, είναι και δική μας πεποίθηση ότι πρέπει να αναβαθμιστούν οι υποδομές τους, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας μας».
«Γι αυτό το λόγο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, η διαδικασία προχωράει ταχύτατα και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ολοκληρώσει τη δεύτερη φάση της, παρουσιάζοντας στους υποψήφιους επενδυτές τόσο το επενδυτικό πλάνο όσο και το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης», προσέθεσε.
Ο κ. Σοκολόφ, από την πλευρά του, επεσήμανε ότι η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, έγινε αναφορά και για άλλα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου. «Τα λιμάνια αυτά», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «λόγω της στρατηγικής τους θέσης έχουν δυνατότητες που οφείλουμε πλέον να αναδείξουμε, μέσω της προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Πηγή:tanea.gr
Με τα θέματα δε αμοιβαίου επενδυτικού και ναυτιλιακού ενδιαφέροντος να κυριαρχούν στη συνάντηση το κυβερνητικό μήνυμα που μετέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης στο ρώσο συνάδελφό του ήταν ότι «εμάς μας ενδιαφέρει η Ρωσική παρουσία στη χώρα μας».
Η συνάντηση του υπουργού Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Μαξίμ Σοκολόφ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας και χαρακτηρίστηκε όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, από πολύ καλό κλίμα.
Στην έναρξη της συνομιλίας τους, οι κ.κ Βαρβιτσιώτης και Σοκολόφ επεσήμαναν τους ιστορικούς δεσμούς Ελλάδας- Ρωσίας και επιβεβαίωσαν τη στενή συνεργασία που έχει αναπτυχθεί τα
τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο χωρών στο ναυτιλιακό τομέα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε στον κ. Σοκολόφ την πάγια πεποίθησή του ότι οι ρυθμίσεις στη ναυτιλία θα πρέπει να έχουν παγκόσμια και όχι περιφερειακή εφαρμογή: «Αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία προσπάθησα να περάσω και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά τη διάρκεια της 6μηνης Ελληνικής Προεδρίας», σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε:
«Επεσήμανα σε όλους τους τόνους ότι η υιοθέτηση περιφερειακών μέτρων που δεν εναρμονίζονται με
το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) θα αποτελέσει πλήγμα για την ίδια την ευρωπαϊκή ναυτιλία και θα μειώσει τις προοπτικές της στην παγκόσμια κλίμακα».
Ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας από την πλευρά του, «συνέπλευσε» με τα λεγόμενα του κυρίου Βαρβιτσιώτη, εκφράζοντας, μάλιστα, την ανησυχία του για συγκεκριμένες νομοθετικές προτάσεις που προωθούνται αυτή τη στιγμή σε επίπεδο ΕΕ και «οι οποίες», όπως ανέφερε, «δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας».
Παράλληλα, ζήτησε από τον κ. Βαρβιτσιώτη τη συνεργασία των δύο χωρών, ενόψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη του νέου Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
«Η Ελλάδα θέλει ρωσικές επενδύσεις»
Εκτεταμένη συζήτηση έγινε, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, και για ζητήματα επενδυτικού ενδιαφέροντος, με έμφαση στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της Ελλάδας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αποκρατικοποίηση των μεγάλων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι «πέραν του ότι αποτελεί προαπαιτούμενο που έχουν θέσει οι δανειστές μας, είναι και δική μας πεποίθηση ότι πρέπει να αναβαθμιστούν οι υποδομές τους, προσελκύοντας επενδύσεις και αξιοποιώντας το στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας μας».
«Γι αυτό το λόγο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, η διαδικασία προχωράει ταχύτατα και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ολοκληρώσει τη δεύτερη φάση της, παρουσιάζοντας στους υποψήφιους επενδυτές τόσο το επενδυτικό πλάνο όσο και το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης», προσέθεσε.
Ο κ. Σοκολόφ, από την πλευρά του, επεσήμανε ότι η Ρωσία διατηρεί αμείωτο το επενδυτικό της ενδιαφέρον όχι μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, έγινε αναφορά και για άλλα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου. «Τα λιμάνια αυτά», σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «λόγω της στρατηγικής τους θέσης έχουν δυνατότητες που οφείλουμε πλέον να αναδείξουμε, μέσω της προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Πηγή:tanea.gr