To έργο ενεργοποιείται, αντίο λέμε στα χάρτινα εισιτήρια...
Έτοιμο προς υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ είναι το έργο εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες. Το εν λόγω έργο, που αναμένεται να παραδοθεί σταδιακά κατά την περίοδο 2015-2016, στοχεύει να βάλει «τέλος» στην λαθρεπιβίβαση μιας και το χάρτινο εισιτήριο θα αντικατασταθεί με ηλεκτρονική κάρτα, δύο τύπων, ενώ πύλες εισόδου-εξόδου (μπάρες) θα τοποθετηθούν σε μετρό και προαστιακό. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή-LG CNS.
Τα έργα αναμένται να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά και να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2016. Τότε θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος εισόδου στους σταθμούς Μετρό της Αθήνας (και στις 3 γραμμές) αλλά και ο τρόπος με τον οποίο εκδίδονται και χρησιμοποιούνται τα εισιτήρια. Το έργο με την ονομασία «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», είναι ύψους περίπου 94 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το ελληνικό Δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Η υλοποίηση του έργου θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο επιβατικό κοινό. Οι επιβάτες θα χρεώονονται αναλογικά με την απόσταση που θα διανύουν, δεν θα χρειάζεται να αγχώνονται σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, ενώ η προμήθεια εισιτηρίων θα είναι εύκολα τόσο με την μέθοδο φόρτισης καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, όσο και την μελλοντική χρήση κινητών τηλεφώνων για αγορά εισιτηρίου με sms. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό.
Με τη λειτουργία του νέου τύπου εισιτηρίου και των μπαρών στις εισόδους των σταθμών Μετρό εκτιμάται η εντυπωσιακή μείωση στην λαθρεπιβίβαση, την χρήση πλαστών εισιτηρίων και την βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ. Εδώ να θυμίσουμε πως από την 1η Σεπτεμβρίου το εισιτήριο μειώνεται στα 1,20 ευρώ για 70 λεπτά και χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων (Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Λεωφορεία, Τρόλεϊ ).
Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, μετά την υπογραφή της σύμβασης στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.
Τα έργα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική ανοίγουν το δρόμο για καλύτερες υπηρεσίες στον τομέα της δημόσιας μαζικής συγκοινωνίας στην Αθήνα και θα ανεβάσουν περισσότερο την προσφερόμενη εικόνα στους καθημερινούς κυρίως επιβάτες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Τα έργα αναμένται να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά και να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2016. Τότε θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος εισόδου στους σταθμούς Μετρό της Αθήνας (και στις 3 γραμμές) αλλά και ο τρόπος με τον οποίο εκδίδονται και χρησιμοποιούνται τα εισιτήρια. Το έργο με την ονομασία «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου», είναι ύψους περίπου 94 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Στο πλαίσιο του έργου, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το ελληνικό Δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Η υλοποίηση του έργου θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο επιβατικό κοινό. Οι επιβάτες θα χρεώονονται αναλογικά με την απόσταση που θα διανύουν, δεν θα χρειάζεται να αγχώνονται σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, ενώ η προμήθεια εισιτηρίων θα είναι εύκολα τόσο με την μέθοδο φόρτισης καρτών σε πολλά σημεία πώλησης, όσο και την μελλοντική χρήση κινητών τηλεφώνων για αγορά εισιτηρίου με sms. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό.
Με τη λειτουργία του νέου τύπου εισιτηρίου και των μπαρών στις εισόδους των σταθμών Μετρό εκτιμάται η εντυπωσιακή μείωση στην λαθρεπιβίβαση, την χρήση πλαστών εισιτηρίων και την βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ. Εδώ να θυμίσουμε πως από την 1η Σεπτεμβρίου το εισιτήριο μειώνεται στα 1,20 ευρώ για 70 λεπτά και χρήση όλων των διαθέσιμων μέσων (Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Λεωφορεία, Τρόλεϊ ).
Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, μετά την υπογραφή της σύμβασης στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.
Τα έργα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική ανοίγουν το δρόμο για καλύτερες υπηρεσίες στον τομέα της δημόσιας μαζικής συγκοινωνίας στην Αθήνα και θα ανεβάσουν περισσότερο την προσφερόμενη εικόνα στους καθημερινούς κυρίως επιβάτες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com