Ο αριθμός των λεωφορείων και τρόλεϊ που κυκλοφορούν καθημερινά έχει πλέον περιοριστεί κοντά στο ένα τρίτο του στόλου της ΟΣΥ, που αποτελείται από 2.152 λεωφορεία και περίπου 450 τρόλεϊ. Η διαμάχη Σπίρτζη -Ραυτόπουλου.
Ολοένα και λιγότερα λεωφορεία βγαίνουν καθημερινά στον δρόμο καθώς κορυφώνεται η κόντρα ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και στον ισχυρό συνδικαλιστή και πρόεδρο του σωματείου τεχνικών στην "Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ" (ΟΣΥ) Απόστολο Ραυτόπουλο.
Ο αριθμός των λεωφορείων και τρόλεϊ που κυκλοφορούν καθημερινά έχει πλέον περιοριστεί κοντά στο ένα τρίτο του στόλου της ΟΣΥ, που αποτελείται από 2.152 λεωφορεία και περίπου 450 τρόλεϊ.
Την ίδια στιγμή, στελέχη του υπουργείου που επιχειρούν να βάλουν σε τάξη όσα συμβαίνουν στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας υποστηρίζουν πως απαιτείται ουσιαστική αναμόρφωση των δρομολογίων για εξοικονόμηση πόρων και καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, τεχνολογική αναβάθμιση για στενότερη παρακολούθηση υλικών και εξοπλισμού.
Υπενθυμίζουν, για παράδειγμα, την πρόσφατη υπόθεση με τα εισιτήρια στη ΣΤΑΣΥ, αλλά και παλαιότερη ανεξιχνίαστη υπόθεση με τα λεωφορεία, όταν ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα 20.000 λίτρα πετρέλαιο από την αποθήκη της Πέτρου Ράλλη! Μάλιστα, τότε η πρώτη έρευνα είχε δείξει πως δεν υπήρχε πουθενά διαρροή της δεξαμενής, ενώ με δεύτερη έρευνα ανακαλύφθηκε ολόκληρη τετράγωνη τρύπα που δεν είχε εντοπιστεί στην πρώτη!
Για τα δρομολόγια υποστηρίζουν πως η αναδιοργάνωση που έγινε στο παρελθόν ήταν στις περισσότερες φορές συγχώνευση δύο γραμμών σε μία, χωρίς την παραμικρή αλλαγή, κυρίως επειδή έπρεπε να φύγουν από το κέντρο της Αθήνας οι εκκινήσεις των λεωφορείων.
Τέτοια παραδείγματα, λένε, είναι οι σημερινές γραμμές 608, 732 κ.λπ., που στην ουσία "απορρόφησαν" κάποιες που καταργήθηκαν επειδή ξεκινούσαν και σταματούσαν στο κέντρο της Αθήνας. Οι ίδιοι υπενθυμίζουν πως ακόμα και σήμερα εκτελούνται νυχτερινά δρομολόγια προς της Πανεπιστημιούπολη ενώ και οι γραμμές Express λειτουργούν σχεδόν συνεχώς, ορισμένες χωρίς να υπάρχει λόγος.
Ως παράδειγμα του περιορισμένου ενδιαφέροντος των διοικήσεων του παρελθόντος για την ουσιαστική εξυπηρέτηση των πολιτών αναφέρουν και όσα εντόπισαν στη Λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος του Φιξ. Ενώ υπάρχει πολύ κοντά στεγασμένος χώρος που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους περίπου 20.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις γραμμές 136, 137, 126 και 106, οι τελευταίοι στριμώχνονται σε ελάχιστο χώρο επί της λεωφόρου. "Με μια μικρή αλλαγή θα εξυπηρετούνταν καλύτερα οι επιβάτες και θα είχαμε δύο πρόσθετα δρομολόγια των λεωφορείων ημερησίως", υποστηρίζουν.
Βέβαια, όλα αυτά μοιάζουν ψιλά γράμματα όσο φουντώνει η διαμάχη του υπουργού Υποδομών με το ισχυρό σωματείο του ΟΑΣΑ υπό τον κ. Ραυτόπουλο. Την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης είπε πως οι υπερωρίες στην ΟΣΥ "χορηγούνταν ως επίδομα σε όλους τους εργαζόμενους αναξιοκρατικά, μη νόμιμα, και χωρίς καμία σύνδεση με τη βιωσιμότητα του οργανισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτών".
Μάλιστα το συγκεκριμένο κρυφό επίδομα που είχε βαπτιστεί υπερωρία το απολάμβαναν ακόμα και οι 50 συνδικαλιστές "οι οποίοι έχουν απαλλαγεί από την εργασία"! Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, μόνο για φέτος η ΟΣΥ (διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ) πρέπει να αποζημιώσει 55.000 παλιές άδειες και 25.000 μεταφερόμενα ρεπό, ανεβάζοντας το κόστος στα 9 εκατ. ευρώ (μαζί με τις προαναφερθείσες "υπερωρίες").
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Χρ. Σπίρτζης, 900 οδηγοί άλλαξαν ειδικότητα (σχεδόν ένας στους πέντε!) το τελευταίο διάστημα. Οι 400 από αυτούς "κατέβηκαν" από το τιμόνι με αποφάσεις της διοίκησης και 300 με γνωμάτευση γιατρού! Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως μείζον θέμα προκύπτει και από την έλλειψη πιστοποίησης των εν ενεργεία οδηγών αφού 340 φάκελοι είναι κενοί ενώ είχε ενημερωθεί με εμπιστευτικό έγγραφο η προηγούμενη διοίκηση να διερευνήσει το θέμα.
"Πέρα από την ηθική διάσταση, το θέμα αφορά και στην ασφάλεια των μετακινήσεων", δήλωσε ο υπουργός και τόνισε ότι οι υπηρεσίες και το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών του ΥΜΥΜΕΔΙ σε συνεργασία με τις περιφέρειες διεξάγουν έλεγχο σχεδόν 3.500 φακέλων επαγγελματικών τίτλων στην ειδικότητα των οδηγών.
Ολοένα και λιγότερα λεωφορεία βγαίνουν καθημερινά στον δρόμο καθώς κορυφώνεται η κόντρα ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και στον ισχυρό συνδικαλιστή και πρόεδρο του σωματείου τεχνικών στην "Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ" (ΟΣΥ) Απόστολο Ραυτόπουλο.
Ο αριθμός των λεωφορείων και τρόλεϊ που κυκλοφορούν καθημερινά έχει πλέον περιοριστεί κοντά στο ένα τρίτο του στόλου της ΟΣΥ, που αποτελείται από 2.152 λεωφορεία και περίπου 450 τρόλεϊ.
Την ίδια στιγμή, στελέχη του υπουργείου που επιχειρούν να βάλουν σε τάξη όσα συμβαίνουν στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας υποστηρίζουν πως απαιτείται ουσιαστική αναμόρφωση των δρομολογίων για εξοικονόμηση πόρων και καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, τεχνολογική αναβάθμιση για στενότερη παρακολούθηση υλικών και εξοπλισμού.
Υπενθυμίζουν, για παράδειγμα, την πρόσφατη υπόθεση με τα εισιτήρια στη ΣΤΑΣΥ, αλλά και παλαιότερη ανεξιχνίαστη υπόθεση με τα λεωφορεία, όταν ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα 20.000 λίτρα πετρέλαιο από την αποθήκη της Πέτρου Ράλλη! Μάλιστα, τότε η πρώτη έρευνα είχε δείξει πως δεν υπήρχε πουθενά διαρροή της δεξαμενής, ενώ με δεύτερη έρευνα ανακαλύφθηκε ολόκληρη τετράγωνη τρύπα που δεν είχε εντοπιστεί στην πρώτη!
Για τα δρομολόγια υποστηρίζουν πως η αναδιοργάνωση που έγινε στο παρελθόν ήταν στις περισσότερες φορές συγχώνευση δύο γραμμών σε μία, χωρίς την παραμικρή αλλαγή, κυρίως επειδή έπρεπε να φύγουν από το κέντρο της Αθήνας οι εκκινήσεις των λεωφορείων.
Τέτοια παραδείγματα, λένε, είναι οι σημερινές γραμμές 608, 732 κ.λπ., που στην ουσία "απορρόφησαν" κάποιες που καταργήθηκαν επειδή ξεκινούσαν και σταματούσαν στο κέντρο της Αθήνας. Οι ίδιοι υπενθυμίζουν πως ακόμα και σήμερα εκτελούνται νυχτερινά δρομολόγια προς της Πανεπιστημιούπολη ενώ και οι γραμμές Express λειτουργούν σχεδόν συνεχώς, ορισμένες χωρίς να υπάρχει λόγος.
Ως παράδειγμα του περιορισμένου ενδιαφέροντος των διοικήσεων του παρελθόντος για την ουσιαστική εξυπηρέτηση των πολιτών αναφέρουν και όσα εντόπισαν στη Λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος του Φιξ. Ενώ υπάρχει πολύ κοντά στεγασμένος χώρος που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους περίπου 20.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις γραμμές 136, 137, 126 και 106, οι τελευταίοι στριμώχνονται σε ελάχιστο χώρο επί της λεωφόρου. "Με μια μικρή αλλαγή θα εξυπηρετούνταν καλύτερα οι επιβάτες και θα είχαμε δύο πρόσθετα δρομολόγια των λεωφορείων ημερησίως", υποστηρίζουν.
Βέβαια, όλα αυτά μοιάζουν ψιλά γράμματα όσο φουντώνει η διαμάχη του υπουργού Υποδομών με το ισχυρό σωματείο του ΟΑΣΑ υπό τον κ. Ραυτόπουλο. Την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης είπε πως οι υπερωρίες στην ΟΣΥ "χορηγούνταν ως επίδομα σε όλους τους εργαζόμενους αναξιοκρατικά, μη νόμιμα, και χωρίς καμία σύνδεση με τη βιωσιμότητα του οργανισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτών".
Μάλιστα το συγκεκριμένο κρυφό επίδομα που είχε βαπτιστεί υπερωρία το απολάμβαναν ακόμα και οι 50 συνδικαλιστές "οι οποίοι έχουν απαλλαγεί από την εργασία"! Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, μόνο για φέτος η ΟΣΥ (διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ) πρέπει να αποζημιώσει 55.000 παλιές άδειες και 25.000 μεταφερόμενα ρεπό, ανεβάζοντας το κόστος στα 9 εκατ. ευρώ (μαζί με τις προαναφερθείσες "υπερωρίες").
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Χρ. Σπίρτζης, 900 οδηγοί άλλαξαν ειδικότητα (σχεδόν ένας στους πέντε!) το τελευταίο διάστημα. Οι 400 από αυτούς "κατέβηκαν" από το τιμόνι με αποφάσεις της διοίκησης και 300 με γνωμάτευση γιατρού! Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως μείζον θέμα προκύπτει και από την έλλειψη πιστοποίησης των εν ενεργεία οδηγών αφού 340 φάκελοι είναι κενοί ενώ είχε ενημερωθεί με εμπιστευτικό έγγραφο η προηγούμενη διοίκηση να διερευνήσει το θέμα.
"Πέρα από την ηθική διάσταση, το θέμα αφορά και στην ασφάλεια των μετακινήσεων", δήλωσε ο υπουργός και τόνισε ότι οι υπηρεσίες και το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών του ΥΜΥΜΕΔΙ σε συνεργασία με τις περιφέρειες διεξάγουν έλεγχο σχεδόν 3.500 φακέλων επαγγελματικών τίτλων στην ειδικότητα των οδηγών.