Ο πρόεδρος του σωματείου τεχνικών της ΟΣΥ υποστηρίζει πως προωθείται η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και πως η κυβέρνηση ζημιώνει τον ΟΑΣΑ καθώς προχωρά σε κοινωνικές παροχές χωρίς να προβλέπει αποζημίωση του οργανισμού. Τι λέει για τις "πλασματικές υπερωρίες".
Η κυβέρνηση φουσκώνει τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών και ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίησή τους, υποστηρίζει ο πρόεδρος του σωματείου τεχνικών στην "Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ" (ΟΣΥ) Απόστολος Ραυτόπουλος, με αφορμή χθεσινό ρεπορτάζ του Euro2day.gr για τη διαμάχη με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Ραυτόπουλος δηλώνει πως η ηγεσία του υπουργείου παραβιάζει τον νόμο και ζημιώνει τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), αφού χωρίς να υπάρχουν συμφωνίες με τα συναρμόδια υπουργεία για την αποζημίωση του οργανισμού, έχει προχωρήσει σε σειρά κοινωνικών παροχών -π.χ. για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.
Ο ίδιος υπενθυμίζει πως ο ΟΑΣΑ έχει ήδη καταθέσει αγωγή κατά του δημοσίου επειδή σειρά κρατικών φορέων του οφείλουν περί τα 186 εκατ. ευρώ (μέχρι το 2014). "Μόνο για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων ο ΟΑΣΑ θα επιβαρυνθεί φέτος με 60 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπάρχει συμφωνία για την αποζημίωσή του", επισημαίνει. «Πάρτε τα από τον κ. Σπίρτζη μάς είπαν από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης», λέει ο κ. Ραυτόπουλος.
Προαναγγέλλει, μάλιστα, πως οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ καταθέτουν νέα αγωγή με την οποία θα διεκδικούνάλλα 239 εκατ. ευρώ. Κατά τον πρόεδρο των τεχνικών της ΟΣΥ, «ο ΟΑΣΑ έχει πλεόνασμα 320 εκατομμύρια, όταν τον εμφανίζουν με έλλειμμα 94 εκατ. ευρώ».
Ειδικά για τη διαμάχη με τον υπουργό Υποδομών, που προχώρησε προ ημερών σε σειρά καταγγελιών για κακοδιαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες, με αιχμές κατά των συνδικαλιστών, ο κ. Ραυτόπουλος υποστηρίζει πως ο αριθμός των λεωφορείων και των τρόλεϊ που κυκλοφορούν μειώνεται καθημερινά για τρεις λόγους: Εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών, της έλλειψης προσωπικού («450 προσλήψεις είχαν προγραμματιστεί από τον Δεκέμβριο του 2014 και δεν έχουν γίνει», τονίζει) και της έλλειψης ελαστικών («σχεδόν το 50% των λεωφορείων δεν κυκλοφορεί γι’ αυτό τον λόγο»).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΣΥ, επισημαίνει ο κ. Ραυτόπουλος, από τον στόλο των 1.303 λεωφορείων και τρόλεϊ που πρέπει να κυκλοφορούν καθημερινά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο πρώτο εξάμηνο του 2016 κυκλοφορούσαν 1.210-1.232", αριθμοί που βρίσκονται μακριά από όσα αναφέρονται περί μεγάλου αριθμού βλαβών που κρατούν τα οχήματα στα αμαξοστάσια".
Ο ίδιος καταλογίζει στο υπουργείο καθυστερήσεις στην προμήθεια των απαραίτητων υλικών, την ίδια στιγμή που «πέφτουν βροχή οι πρόχειροι διαγωνισμοί». «Καλώς έγιναν, γιατί έπρεπε να λειτουργήσει ο οργανισμός», επισημαίνει ο πρόεδρος των τεχνικών της ΟΣΥ. Στην ουσία, όμως, επιχειρεί να αποδομήσει τις εξαγγελίες του κ. Σπίρτζη περί διαφάνειας. «625 πρόχειροι διαγωνισμοί έγιναν, πριν καν εγκριθεί ο προϋπολογισμός του έτους», λέει.
Ο κ. Ραυτόπουλος επαναλαμβάνει όσα δηλώνει τις τελευταίες εβδομάδες περί σχεδίου ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών μέσω της μεταφοράς των οργανισμών στο νέο υπερταμείο. «Θα πουν πως δεν είναι δική μας ευθύνη και πως το αποφάσισε η διοίκηση του υπερταμείου», υποστηρίζει και διαμηνύει στον κ. Σπίρτζη πως οι εργαζόμενοι θα αντιδράσουν δυναμικά. Προσθέτει πως ο υπουργός Υποδομών δεν έχει επιδιώξει ουσιαστικό διάλογο με τους εργαζόμενους.
Για τις πρόσφατες καταγγελίες του υπουργού Υποδομών στη Βουλή περί των πλασματικών υπερωριών, ο κ. Ραυτόπουλος υποστηρίζει πως πρόκειται για πρόβλεψη που αφορά στους οδηγούς οι οποίοι πηγαίνουν «ένα τέταρτο με μισή ώρα νωρίτερα, ώστε να ελέγξουν το όχημα», ή περιμένουν επί ώρες στα αμαξοστάσια, όταν πρέπει ένα όχημα να περάσει από άμεσο τεχνικό έλεγχο. «Σίγουρα το κόστος δεν είναι αυτό που ανέφερε ο υπουργός», προσθέτει.