O.SY. BUS DRIVERS «Είσοδος» αστικών συγκοινωνιών στην ψηφιακή εποχή... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » «Είσοδος» αστικών συγκοινωνιών στην ψηφιακή εποχή...

«Είσοδος» αστικών συγκοινωνιών στην ψηφιακή εποχή...

Written By OsyBusDrivers on Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 | 2:37 μ.μ.

Στην ψηφιακή εποχή αναμένεται να εισέλθουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας εντός του 2017, σε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών τους. Πέραν της αλλαγής του συγκοινωνιακού τοπίου, διοίκηση του ΟΑΣΑ και υπουργείο Υποδομών «βλέπουν» στο έξυπνο εισιτήριο την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Τα οικονομικά των εταιρειών του ΟΑΣΑ αιμορραγούν, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται και στο επίπεδο των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, με το στόλο των ΟΣΥ να βρίσκεται σε τραγική κατάσταση και τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Η είσοδος της τηλεματικής έχει αλλάξει μεν την εικόνα στις στάσεις των ΟΣΥ, ωστόσο δεν έχει καταφέρει ακόμη να βελτιώσει τη συχνότητα διέλευσης των οχημάτων. Αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες απλώς να ενημερώνονται για τον χρόνο... καθυστέρησης των λεωφορείων και τρόλεϊ.

e-εισιτήριο

Την ίδια στιγμή έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση των πρώτων μηχανημάτων επικύρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ορισμένα λεωφορεία, όπως επίσης και τα αυτόματα μηχανήματα φόρτισης των νέων καρτών σε σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ. Το σύστημα αναμένεται να παραδοθεί για τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ την Πρωτοχρονιά του 2017, ενώ έξι μήνες αργότερα έχει προγραμματιστεί η λειτουργία του στις δύο γραμμές του μετρό (γραμμή 2 και 3).

Το πολλαπλό εισιτήριο και η κάρτα απεριορίστων διαδρομών, που θα αντικαταστήσουν τα υφιστάμενα χάρτινα μαζικά προϊόντα, θα επαναφορτίζονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής, ενώ θα παρέχεται και η δυνατότητα έκδοσης και φόρτισής τους σε 293 ειδικά μηχανήματα τα οποία θα δέχονται μετρητά, πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες.

Για την ομαλή μετάβαση στην ηλεκτρονική εποχή του ΟΑΣΑ προγραμματίζεται η δημιουργία 600 σημείων στην πόλη (περίπτερα, καταστήματα κ.λπ.) τα οποία θα διαθέτουν POS μέσω των οποίων θα φορτίζονται οι κάρτες. Οι κάρτες πολλαπλών διαδρομών θα είναι προσωπικές, όπως και οι σημερινές χάρτινες, θα διαθέτουν φωτογραφία και τα στοιχεία του κατόχου. Στην παρούσα φάση αναμένεται η παραλαβή 1 εκατομμυρίου καρτών οι οποίες εκτιμάται ότι θα καλύψουν τις ανάγκες των πρώτων μηνών.

Η τοποθέτηση του σχετικού εξοπλισμού έχει ήδη ξεκινήσει στα λεωφορεία. Οταν αυτή ολοκληρωθεί, κάθε πόρτα λεωφορείου θα διαθέτει επικυρωτικό μηχάνημα (το οποίο θα «διαβάζει» ανέπαφα το ηλεκτρονικό εισιτήριο). Η επιβίβαση στα οχήματα των ΟΣΥ θα πραγματοποιείται από την μπροστινή πόρτα, με εξαίρεση τις ώρες αιχμής οπότε, και για τη διευκόλυνση των επιβατών, θα μπορούν να ανεβαίνουν σε λεωφορεία και τρόλεϊ από όλες τις πόρτες. Σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν έχει εισιτήριο, δεν θα παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ή φόρτισης κάρτας μέσα στο όχημα. Τυχόν μη φορτισμένη κάρτα θα ενεργοποιεί κόκκινη ένδειξη στο ακυρωτικό μηχάνημα.

Η εικόνα στα μέσα σταθερής τροχιάς θα είναι λίγο διαφορετική, καθώς τα υφιστάμενα ακυρωτικά μηχανήματα θα αντικατασταθούν από μπάρες εισόδου - πύλες, οι οποίες θα ανοίγουν μόλις «περάσει» ο επιβάτης την κάρτα πάνω από το ειδικό σημείο. Συνολικά προγραμματίζεται η τοποθέτηση 1.062 πυλών σε 90 σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Η εγκατάσταση και χρήση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αναμένεται εκτός από την επιτάχυνση της επιβίβασης στα μέσα να μειώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την εισιτηριοδιαφυγή. Τα ποσοστά της εισιτηριοδιαφυγής είναι πλέον ανυπολόγιστα, με το υπουργείο Υποδομών να μοιάζει να έχει παραιτηθεί από την καταπολέμηση του φαινομένου, σε αναμονή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Οι τζαμπατζήδες

Τα κόλπα των τζαμπατζήδων, πέραν της ανταλλαγής εισιτηρίων μεταξύ επιβιβαζομένων και αποβιβαζομένων, είναι αναρίθμητα. Ιδιαίτερα διαδεδομένη μέθοδος είναι η χρήση λακ (μαλλιών) ή λιποζάν (χειλιών) με τα οποία αλείφουν το εισιτήριο. Ετσι το εισιτήριο μπαίνει στο ακυρωτικό μηχάνημα και τυπώνεται η ένδειξη πάνω στην ουσία, η οποία στη συνέχεια σκουπίζεται. Μόλις σκουπιστεί η ουσία, εξαφανίζεται και το μελάνι του ακυρωτικού μηχανήματος και το εισιτήριο είναι έτοιμο προς νέα χρήση. Αντίστοιχα διαδεδομένη είναι η χρήση της πλαστικής διαφάνειας η οποία επιτελεί ακριβώς τον ίδιο σκοπό, καθώς αφαιρείται μαζί με την ένδειξη του μηχανήματος.

Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top