Η κυβέρνηση, το καλοκαίρι ξεπούλησε τον ΟΛΠ στην κρατική κινέζικη επιχείρηση Cosco, πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους, έδωσε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην δημόσια γερμανική Fraport, και πριν λίγες βδομάδες χάρισε στον Λάτση το Ελληνικό.
Τώρα έχει εντάξει στο νέο υπερταμείο την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, τη ΔΕΗ, τα κρατικά Ακίνητα, τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας τα ΕΛΤΑ και όποιες άλλες ΔΕΚΟ έχουν παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, με στόχο να τις ξεπουλήσει και αυτές.
Η κυβέρνηση λέει ότι η ένταξη στο υπερταμείο δεν σημαίνει ιδιωτικοποίηση αλλά «αξιοποίηση». Η αλήθεια είναι ότι το υπερταμείο καταστατικά δεν έχει καμία σχέση με το δημόσιο.
Στο πενταμελές συμβούλιο που το διοικεί, ορίζονται τρία μέλη από την κυβέρνηση, οι αποφάσεις όμως παίρνονται με 80%, δηλαδή τα μέλη που ορίζουν οι δανειστές έχουν δυνατότητα βέτο.
Δηλώνουν ότι σκοπός του ταμείου είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους και η λειτουργία των επιχειρήσεων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
·
Ιδιωτικοποίηση είναι οι εργολαβίες και η παραχώρηση έργων, που μπορεί κάλλιστα να κάνουν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις, στους ιδιώτες για να τρώνε με χρυσά κουτάλια. ·
Ιδιωτικοποίηση είναι οι εργολαβίες και η παραχώρηση έργων, που μπορεί κάλλιστα να κάνουν οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις, στους ιδιώτες για να τρώνε με χρυσά κουτάλια. ·
Ιδιωτικοποίηση είναι η ανάθεση του μάνατζμεντ στους ιδιώτες ακόμη και αν πάρουν μειοψηφικό πακέτο μετοχών.
·
Ιδιωτικοποίηση είναι οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που σήμερα χρησιμοποιούν κατά κόρο οι πολυεθνικές για να κερδίζουν τα μέγιστα, με το μικρότερο γι’ αυτές κόστος.
Ιδιωτικοποίηση είναι οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που σήμερα χρησιμοποιούν κατά κόρο οι πολυεθνικές για να κερδίζουν τα μέγιστα, με το μικρότερο γι’ αυτές κόστος.
·
Ιδιωτικοποίηση είναι η έλλειψη προσωπικού που ταλαιπωρεί τους πολίτες και τους κάνει να αγανακτούν με τις παρερχόμενες υπηρεσίες.
Ιδιωτικοποίηση είναι η έλλειψη προσωπικού που ταλαιπωρεί τους πολίτες και τους κάνει να αγανακτούν με τις παρερχόμενες υπηρεσίες.
Έχουμε εμπειρία για το τι έχουν σημάνει οι ιδιωτικοποιήσεις αγαθών όπως το νερό, το ρεύμα, οι συγκοινωνίες, σε διάφορες χώρες που έχουν εφαρμοστεί.
Σημαίνουν το περιορισμό στην πρόσβαση για χιλιάδες συνανθρώπους μας, σε βασικά αγαθά της ζωής. Σημαίνουν εκτίναξη των τιμολογίων μια που ο ιδιώτης ενδιαφέρεται μονάχα για το κέρδος του
.
Σημαίνουν χαμηλότερη ποιότητα των υπηρεσιών, αφού για τους ιδιώτες οι επενδύσεις σε εκσυγχρονισμούς δικτύων είναι «ασύμφορες δαπάνες».
Σημαίνουν χαμηλότερη ποιότητα των υπηρεσιών, αφού για τους ιδιώτες οι επενδύσεις σε εκσυγχρονισμούς δικτύων είναι «ασύμφορες δαπάνες».
Και φυσικά σημαίνουν απολύσεις για τους εργαζόμενους που δουλεύουμε σε αυτές τις επιχειρήσεις.
Σε δεκάδες χώρες που είχαμε ιδιωτικοποιήσεις, είδαμε την κοινωνία να υποφέρει.
Είδαμε αυξήσεις στα τιμολόγια νερού και ρεύματος που έφταναν το 250%, μέσα σε λίγους μήνες. Είδαμε σε ολόκληρες περιοχές να εμφανίζονται μολυσματικές ασθένειες εξαιτίας της έλλειψης συντήρησης των δικτύων αποχέτευσης.
Για τις συγκοινωνίες συγκεκριμένα είδαμε εκτίναξη της τιμής των εισιτηρίων για τους πολίτες και δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα εξαιτίας της έλλειψης συντήρησης των δικτύων.
Γι’ αυτό και στην Βρετανία οι σιδηρόδρομοι επανακρατικοποιήθηκαν. Εμείς οι εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα.
Βροντοφωνάζουμε μαζί με όλη την κοινωνία ότι, «Παιδεία, Υγεία, Ρεύμα και Νερό, δεν είναι εμπορεύματα ανήκουν στο λαό».
Παλεύουμε να μην περάσουν οι ιδιωτικοποιήσεις και σε αυτόν τον αγώνα σας θέλουμε στο πλευρό μας.
Σπύρος Ρεβύθης (πρόεδρος ΣΕΛΜΑ).