O.SY. BUS DRIVERS Μισθολογικές ζώνες με πλαφόν έως 525 ευρώ ... - "O.SY. BUS DRIVERS®"
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Μισθολογικές ζώνες με πλαφόν έως 525 ευρώ ...

Μισθολογικές ζώνες με πλαφόν έως 525 ευρώ ...

Written By OsyBusDrivers on Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011 | 10:38 π.μ.

Την πλήρη αλλαγή του εργασιακού προτύπου και τη δραστική συρρίκνωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα στο 80% (ή 525 ευρώ μηνιαίο μισθό) των προβλέψεων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες επιδιώκει σε πρώτη φάση η τρόικα πιέζοντας με κάθε τρόπο για το "ξήλωμα" και των τελευταίων εργασιακών σταθερών, όπως είναι το συνολικό πλέγμα που αφορά τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, έχοντας κυρίως στο στόχαστρο τις κλαδικές συμβάσεις.


Την περασμένη εβδομάδα η τρόικα επέμεινε με κατηγορηματικό τρόπο στον δραστικό περιορισμό των κλαδικών συμβάσεων και την ανατικατάστασή τους με ειδικές επιχειρησιακές συμβάσεις που προβλέπουν μισθούς ακόμη και κάτω από αυτούς της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Όχι τόσο γιατί δεν είναι ευχαριστημένη -και "δικαίως"- με την αργόσυρτη διαδικασία των ειδικών επιχειρησιακών συμβάσεων (έχουν συμφωνηθεί μόλις 10), την πλημμυρίδα των ατομικών συμβάσεων εργασίας που υπογράφονται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο σε χιλιάδες επιχειρήσεις υπό την απειλή απόλυσης του εργαζόμενου ή τις δεκάδες χιλιάδες μετατροπές συμβάσεων σε εκ περιτροπής εργασίας, με μείωση μισθών 20% έως 30%, αλλά γιατί φαίνεται να επιδιώκουν τη θέσπιση εργασιακής και μισθολογικής ευελιξίας σε νέα βάση, που πιθανότατα δεν θα έχει ενιαίο χαρακτήρα.

Τοπικές, κλαδικές, ακόμη και διασυνοριακές ζώνες

Έτσι, προκειμένου να μειωθεί δραστικά το εργασιακό κόστος ζήτησαν σύμφωνα με πληροφορίες την εφαρμογή τοπικών συμβάσεων σε περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τις τουριστικές περιοχές, ώστε να ισχύσουν μισθοί αρκετά χαμηλότεροι από αυτούς που έχουν συμφωνηθεί σε κλαδικό επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι χαμηλότεροι μισθοί κατά 20% για τους νέους ηλικίας έως 25 ετών, δηλαδή 525 ευρώ καθαρά (που προβλέπονται από το αρχικό Μνημόνιο), έχουν ήδη συμφωνηθεί με το υπουργείο Εργασίας στον τουρισμό.
Παράγοντες του υπουργείου Εργασίας επιβεβαιώνουν ότι το ενδιαφέρον των δανειστών εστιάζεται στη δημιουργία διαφορετικών μισθολογικών ζωνών σε όλη τη χώρα και μάλιστα έχει ήδη ξεκινήσει κατάρτιση σχεδίων για διαφοροποιημένες ζώνες όσον αφορά το εργασιακό κόστος. Όπως χαρακτηριστικά τόνιζαν το νέο εργασιακό και μισθολογικό μοντέλο αντιστοιχεί σε μεγάλο βαθμό στα λεγόμενα "Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης" που είχε επιχειρηθεί να εφαρμοστούν με μισθούς κάτω από τα όρια των βασικών σε θυλάκους ανεργίας (Λαύριο, Μαντούδι) στα μέσα της δεκαετίας του '90.
Επιπλέον εργοδοτικοί παράγοντες από τη Β. Ελλάδα έχουν ήδη προτείνει τη δημιουργία διασυνοριακών μισθολογικών ζωνών με βασικό επιχείρημα την παραμονή ή και την επανείσοδο ελληνικών επιχειρήσεων από γειτονικές βαλκανικές χώρες. Κάτι τέτοιο θα έριχνε τους μισθούς σε πολλές περιοχές της Β. Ελλάδας (όπου η ανεργία κυμαίνεται μεταξύ 30% - 40%) στα επίπεδα των 350 ευρώ που είναι η μέση αμοιβή στις γειτονικές χώρες.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας ο Γερμανός υφυπουργός Οικονομικών Στέφεν Κάπφερερ αναφέρθηκε στο θέμα της δημιουργίας «ειδικών επενδυτικών ζωνών». Τέτοιες ζώνες προβλέπουν σημαντικά φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα και διαφορετικούς όρους εργασίας (χαμηλότεροι μισθοί, ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, «εισαγωγή» εργαζομένων κ.ά.), αλλά δεν προβλέπονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση για λόγους ισότιμου ανταγωνισμού των κρατών-μελών. Ο Γερμανός υφυπουργός Οικονομικών ζήτησε ουσιαστικά να ξεκινήσει η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, ώστε να επιτύχει την «εξαίρεσή της» από τους κοινοτικούς περιορισμούς.
Προς το παρόν πάντως οι τροϊκανοί δέσμευσαν το υπουργείο Εργασίας να προχωρήσει σε μια σειρά μέτρα περαιτέρω αποδυνάμωσης των συμβάσεων προκειμένου α) να μην ισχύει η υποχρέωση κατάθεσης αιτιολογικής έκθεσης για τη σύναψη επιχειρησιακής σύμβασης, β) τη συγκρότηση εντός μηνός επιχειρησιακών (ελεγχόμενων) σωματείων ή ενώσεων προκειμένου να έχει και θεσμική κάλυψη η μείωση των μισθών και να γίνεται συντεταγμένα, γ) η επέκταση των κλαδικών συμβάσεων θα ισχύει από την ημέρα της επέκτασης, ενώ για να να κηρυχθεί υποχρεωτική θα πρέπει να έχει συναφθεί από εκπροσώπους που αντιπροσωπεύουν το 51% του προσωπικού.
Share this article :

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΣΤΟ YOU - TUBE

 
Support : Copyright © 2012. "O.SY. BUS DRIVERS®" - All Rights Reserved

Proudly powered by Blogger
back to top