Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αργυρούπολης και του Ελληνικού στην καθημερινότητά τους είναι ο χαμηλός βαθμός εξυπηρέτησης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το πρόβλημα αφορά τις λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από την περιοχή καθώς, ελλείψει μέσων σταθερής τροχιάς, αποτελούν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς για τους κατοίκους της. Οι αλλαγές και η ταυτόχρονη αραίωση των δρομολογίων, που διατηρούνται έχουν επιφέρει την παντελή απουσία γραμμών στην Άνω Αργυρούπολη, στον Ελαιώνα και στο Άνω Ελληνικό. Και εκεί όμως που υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές η ταλαιπωρία διογκώνεται λόγω της υπερφόρτωσης των ίδιων των μέσων και του χρόνου που απαιτείται για τη μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο. Η κατάσταση αυτή έχει δικαιολογημένα προκαλέσει τα παράπονα των κατοίκων και τις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων.
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κο Μαυρουδή Βορίδη
Θέμα: Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών στην Αργυρούπολη και στο ΕλληνικόΈνα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της Αργυρούπολης και του Ελληνικού στην καθημερινότητά τους είναι ο χαμηλός βαθμός εξυπηρέτησης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το πρόβλημα αφορά τις λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από την περιοχή καθώς, ελλείψει μέσων σταθερής τροχιάς, αποτελούν το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς για τους κατοίκους της. Σύμφωνα όμως με απόφαση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και χωρίς να έχει προηγηθεί ίχνος διαλόγου με την τοπική κοινωνία μεταβλήθηκε η λεωφορειακή γραμμή Α4 και καταργήθηκαν οι γραμμές 208 και Β4 οι οποίες εξυπηρετούσαν κατοίκους και εργαζόμενους. Οι αλλαγές αυτές και η ταυτόχρονη αραίωση των δρομολογίων, που διατηρούνται έχουν επιφέρει την παντελή απουσία γραμμών στην Άνω Αργυρούπολη, στον Ελαιώνα και στο Άνω Ελληνικό. Και εκεί όμως που υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές η ταλαιπωρία διογκώνεται λόγω της υπερφόρτωσης των ίδιων των μέσων και του χρόνου που απαιτείται για τη μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο.
Η κατάσταση αυτή έχει δικαιολογημένα προκαλέσει τα παράπονα των κατοίκων και τις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων. Οι καταργηθείσες λεωφορειακές γραμμές χρησιμοποιούνταν σε καθημερινή βάση από μεγάλο αριθμό πολιτών, κυρίως από μισθωτούς, συνταξιούχους και γενικά οικονομικά αδυνάτους. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς επιτελούν κοινωνικό έργο και βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές συνθήκες στην Αττική, άρα πρέπει να κυριαρχήσουν στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, στα πλαίσια ενός σύγχρονου & αξιόπιστου δικτύου. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Υποδομών
1. Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα ληφθούν για την συγκοινωνιακή κάλυψη περιοχών όπως το Άνω Ελληνικό, η Άνω Αργυρούπολη & ο Ελαιώνας;
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου και του ΟΑΣΑ η συνολική επανεξέταση του συγκοινωνιακού χάρτη της περιοχής, δεδομένου ότι δεν εξυπηρετούνται οι πολίτες από τις υπόλοιπες τοπικές γραμμές;
Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2011
Ο ερωτών βουλευτής
Κυριάκος Μητσοτάκης