Το Τραμ σίγουρα είναι το αγαπημένο μας «μισητό» μέσο. Η ιστορία του στην Ελλάδα είναι πολύ παλιά και οι νέες γενιές δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα για την ιστορία του μέσου στην χώρα μας. Στις αρχές του 20ου αιώνα 5 πόλεις εκτός από την Αθήνα διέθεταν δίκτυα Τραμ.
Από τότε έχουν περάσει 100 χρόνια και με το ξεκίνημα του νέου αιώνα η κουβέντα για την ανάπτυξη Τραμ σε σημαντικές πόλεις όπως η Λάρισα ή η Πάτρα ήταν σχεδόν συνεχόμενη. Δημοσιεύματα έχουν υπάρξει για τουλάχιστον 8 πόλεις: Πάτρα, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Ιωάννινα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος μας απασχόλησαν με τις μελέτες που έγιναν για την εγκατάσταση ενός συστήματος Τραμ που θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις των κατοίκων.
Από όλες αυτές τις πόλεις σήμερα καμία δεν βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης Τραμ. Οι λόγοι είναι κυρίως οικονομικοί καθώς ενώ δεν είναι πολύ ακριβή η κατασκευή γραμμών Τραμ μιας και είναι επιφανειακή, ωστόσο η προμήθεια συρμών, το αμαξοστάσιο και η συντήρηση έχει καταστήσει το Τραμ απαγορευτικό για οποιαδήποτε πόλη.
Μόνο στην Πάτρα η μελέτη βιωσιμότητας έδειξε ότι οριακά το Τραμ θα μπορούσε να λειτουργήσει με εμπορικούς όρους στην πόλη. Τελικά και εκεί το αδιέξοδο ήρθε σχετικά γρήγορα. Στις υπόλοιπες πόλεις κουβέντες, μελέτες, συναντήσεις, συνέδρια, διαβουλεύσεις δεν κατέληξαν πουθενά.
Η πιο «εντυπωσιακή» περίοδος για την ανάπτυξη Τραμ σε διάφορες πόλεις της χώρας ήταν την δεκαετία που μας πέρασε. Τελικά σήμερα το Τραμ είναι συνδεδεμένο μόνο με την Αθήνα και το μόνο σίγουρο είναι πως θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να δούμε κάποιο συρμό Τραμ να κινείται σε κάποια από τις μεγάλες πόλεις μας.
ΠΗΓΗ.