Αλλάζει σταδιακά ο επιβατικός μεταφορικός χάρτης του Λεκανοπεδίου της Αττικής με τους νέους σταθμούς του Mετρό, το οποίο επεκτείνεται στο Ελληνικό και την ανατροπή του σημερινού συστήματος αστικών συγκοινωνιών με την κατάργηση πολλών λεωφορειακών γραμμών και τρόλεϊ που θα λειτουργούν πλέoν ως τροφοδοτικά στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Το νέο σύστημα δημόσιων επιβατικών μεταφορών θα στηρίζεται στα μέσα σταθερής τροχιάς και στη «συνεργασία» λεωφορείων, ΚΤΕΛ και τρόλεϊ ώστε να μη «στοιβάζονται» όλα μαζί στο «στενό ιστό» της πόλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται τέσσερις ή πέντε μεγάλοι σταθμοί, κυρίως του μετρό, οι οποίοι θα έχουν χώρους στάθμευσης και άνετη προσέλευση των επιβατών, να μετατραπούν σε «κυκλοφοριακούς κόμβους» και να αλλάζουν τα σημερινά δεδομένα στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Ήδη η κυβέρνηση και ειδικότερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επεξεργάζονται νέα σχέδια για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ. Στο τραπέζι του διαλόγου θα εξεταστούν σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας, αλλά και φορέων. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται λόγος για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα οποία θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.
Αυτό θα σημάνει τη στενή συνεργασία των μπλε λεωφορείων με αυτά των ΚΤΕΛ με τα πρώτα να περιορίζονται στην Αθήνα και τα δεύτερα να εξυπηρετούν τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Παράλληλα η δημιουργία του νέου ενοποιημένου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα οδηγήσει σε ανατροπή της κυκλοφορίας σε βασικές οδικές αρτηρίες, καθώς θα συνοδεύεται από το «λουκέτο» των σταθμών στον Κηφισό και την οδό Λιοσίων.
Μετρό
Με πέντε νέους σταθμούς το μετρό θα αλλάξει πλήρως τη σημερινή εικόνα των επιβατικών μεταφορών της Αθήνας, ενώ η επέκταση στον Πειραιά θα δώσει πραγματική «ανάσα» στην πόλη.
Τον Ιούλιο θα παραδοθούν οι 4 σταθμοί της μεγάλης επέκτασης του μετρό μήκους 5,5 χλμ. προς το Ελληνικό. Πρόκειται για τους σταθμούς κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης σε Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό που καθημερινά θα εξυπηρετούν πάνω από 80.000 επιβάτες.
Τον Σεπτέμβριο πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία και επέκταση 1 χλμ. από τον σταθμό του Αιγάλεω έως τον νέο σταθμό του Χαϊδαρίου στην Αγ. Μαρίνα που θα εξυπηρετεί ημερησίως πάνω από 50.000 επιβάτες. Ο σταθμός αυτός θα μετατραπεί σε «μεταφορικό κόμβο» καθώς αναμένεται να «σηκώσει» και το βάρος του τερματικού σταθμού των λεωφορειακών γραμμών που θα δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Θριασίου το οποίο έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται οικιστικά. Εκεί θα κατασκευαστεί και πάρκινγκ με χωρητικότητα 386 θέσεων.
Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας 7,6 χλμ. για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 3, από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά. Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες.
ΟΑΣΑ
Τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής απαιτεί η μειωμένη επιβατική κίνηση, αλλά και η κάλυψη γραμμών εκτός του κέντρου της Αθήνας τόσο από τα ΚΤΕΛ όσο και από τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.
Στόχος είναι η συνεργασία των δύο μέσων ώστε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ να πάψουν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια όπως π.χ. στην Αρτέμιδα και να περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας.
Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν όλες τις μακρινές διαδρομές και θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό με βασικό αυτό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
ΚΤΕΛ
Νέα εικόνα στις υπεραστικές μεταφορές θα δώσει ο νέος σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Βοτανικό, ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν οι σημερινοί σταθμοί σε Κηφισό και Λιοσίων.
Η μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, θα κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη μεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας, αφού θα γίνεται μέσω του Μετρό.
Της Μαρίας Μόσχου
ΠΗΓΗ
Το νέο σύστημα δημόσιων επιβατικών μεταφορών θα στηρίζεται στα μέσα σταθερής τροχιάς και στη «συνεργασία» λεωφορείων, ΚΤΕΛ και τρόλεϊ ώστε να μη «στοιβάζονται» όλα μαζί στο «στενό ιστό» της πόλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται τέσσερις ή πέντε μεγάλοι σταθμοί, κυρίως του μετρό, οι οποίοι θα έχουν χώρους στάθμευσης και άνετη προσέλευση των επιβατών, να μετατραπούν σε «κυκλοφοριακούς κόμβους» και να αλλάζουν τα σημερινά δεδομένα στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Ήδη η κυβέρνηση και ειδικότερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επεξεργάζονται νέα σχέδια για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ. Στο τραπέζι του διαλόγου θα εξεταστούν σειρά προτάσεων και εισηγήσεων ομάδων εργασίας, αλλά και φορέων. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται λόγος για ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα οποία θα πρέπει να «μοιραστούν» και την κρατική επιδότηση.
Αυτό θα σημάνει τη στενή συνεργασία των μπλε λεωφορείων με αυτά των ΚΤΕΛ με τα πρώτα να περιορίζονται στην Αθήνα και τα δεύτερα να εξυπηρετούν τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Παράλληλα η δημιουργία του νέου ενοποιημένου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα οδηγήσει σε ανατροπή της κυκλοφορίας σε βασικές οδικές αρτηρίες, καθώς θα συνοδεύεται από το «λουκέτο» των σταθμών στον Κηφισό και την οδό Λιοσίων.
Μετρό
Με πέντε νέους σταθμούς το μετρό θα αλλάξει πλήρως τη σημερινή εικόνα των επιβατικών μεταφορών της Αθήνας, ενώ η επέκταση στον Πειραιά θα δώσει πραγματική «ανάσα» στην πόλη.
Τον Ιούλιο θα παραδοθούν οι 4 σταθμοί της μεγάλης επέκτασης του μετρό μήκους 5,5 χλμ. προς το Ελληνικό. Πρόκειται για τους σταθμούς κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης σε Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό που καθημερινά θα εξυπηρετούν πάνω από 80.000 επιβάτες.
Τον Σεπτέμβριο πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία και επέκταση 1 χλμ. από τον σταθμό του Αιγάλεω έως τον νέο σταθμό του Χαϊδαρίου στην Αγ. Μαρίνα που θα εξυπηρετεί ημερησίως πάνω από 50.000 επιβάτες. Ο σταθμός αυτός θα μετατραπεί σε «μεταφορικό κόμβο» καθώς αναμένεται να «σηκώσει» και το βάρος του τερματικού σταθμού των λεωφορειακών γραμμών που θα δημιουργηθεί για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Θριασίου το οποίο έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσεται οικιστικά. Εκεί θα κατασκευαστεί και πάρκινγκ με χωρητικότητα 386 θέσεων.
Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας 7,6 χλμ. για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 3, από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά. Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες.
ΟΑΣΑ
Τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής απαιτεί η μειωμένη επιβατική κίνηση, αλλά και η κάλυψη γραμμών εκτός του κέντρου της Αθήνας τόσο από τα ΚΤΕΛ όσο και από τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.
Στόχος είναι η συνεργασία των δύο μέσων ώστε τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ να πάψουν να εκτελούν μακρινά δρομολόγια όπως π.χ. στην Αρτέμιδα και να περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας.
Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ θα εκτελούν όλες τις μακρινές διαδρομές και θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό με βασικό αυτό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
ΚΤΕΛ
Νέα εικόνα στις υπεραστικές μεταφορές θα δώσει ο νέος σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Βοτανικό, ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν οι σημερινοί σταθμοί σε Κηφισό και Λιοσίων.
Η μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, θα κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη μεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας, αφού θα γίνεται μέσω του Μετρό.
Της Μαρίας Μόσχου