Του Φώτη Φωτεινού
«Δεν ετέθη ζήτημα απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες». Την απάντηση αυτή έδωσε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ερωτώμενος από το metaforespress.gr, σχετικά με την σημερινή συνάντηση που είχε με την τρόικα.Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε κατηγορηματικά ότι «δεν υπάρχει ζήτημα απολύσεων στις συγκοινωνίες». Τουναντίον, η τρόικα είναι ενήμερη για το πλάνο ανασυγκρότησης του ΟΑΣΑ, τη νέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά και τις απομακρύνσεις στα λεωφορεία, λόγω των πλαστών πιστοποιητικών.
Συνεργάτες του υπουργού Μεταφορών σημείωναν ότι «δεν γνωρίζουν πως προκύπτουν αυτά τα νούμερα για τις συγκοινωνίες» (υπήρξαν δημοσιεύματα περί συμφωνίας υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης – τρόικας για 1.050 απολύσεις στις συγκοινωνίες), τονίζοντας, ωστόσο, ότι «σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία της αξιολόγησης, από τα αποτελέσματα της οποίας, θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις», κάνοντας λόγο για "ανασυγκρότηση δομών και εταιρειών".
Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών δείχνει να «οχυρώνεται» σε οποιαδήποτε αξίωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο, στην τελευταία συνάντηση με την τρόικα, συμφώνησε στην υλοποίηση 6.500 απολύσεων για το 2014.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, την συνάντηση Μ. Χρυσοχοΐδη – τρόικας μονοπώλησαν οι αποκρατικοποιήσεις στον τομέα των υποδομών και συγκεκριμένα ηΕγνατία Οδός, για την οποία οι παραχωρησιούχοι είναι υποχρεωμένοι να λειτουργούν, έως το τέλος του 2015, αναλογικά διόδια.
Επίσης, συζητήθηκε η αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και περιφερειακών αεροδρομίων. Στις δυο πρώτες περιπτώσεις τονίσθηκε ότι βρισκόμαστε στη φάση σύναψης των διεταιρικών συμβάσεων, ενώ στα περιφερειακά ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική ευθεία.
Αντιδρούν στο ενδεχόμενο απολύσεων οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα και ρεπορτάζ στα ΜΜΕ, πρόκειται να γίνουν – σε εφαρμογή των συμφωνηθέντων με τους «δανειστές» - άλλες 6500 απολύσεις μέσα στο 2014. Από αυτές, αφορούν και στο Υπουργείο Μεταφορών.
Μέχρι στιγμής, οι κ.κ. Υπουργός, Υφυπουργός, Γ. Γραμματέας Μεταφορών, καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Δ.Σ. ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., υποστηρίζουν την άποψη ότι τα δημοσιεύματα αυτά δεν αγγίζουν τις αστικές συγκοινωνίες.
Επιμένουν δε ότι, σε επιχειρήσεις που έχουν εξυγιανθεί, δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, που χρειάζονται άμεσα προσλήψεις και όχι απολύσεις προσωπικού, όπως δηλαδή συμβαίνει στις Σταθερές Συγκοινωνίες, θα ήταν παρανοϊκό να συζητείται το ενδεχόμενο απομάκρυνσης εργαζομένων.
Επειδή όμως οι δηλώσεις των αρμόδιων που εποπτεύουν την Εταιρεία αυτή δεν είναι δεσμευτικές, μια και ο σχεδιασμός γίνεται από την τρόικα, το Υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Υπ. Απασχόλησης, δε μπορούμε να εφησυχάσουμε.
Γι’ αυτό λοιπόν δηλώνουμε πως στην περίπτωση που απολυθούν και άλλοι εργαζόμενοι, το logout θα εφαρμοστεί από τους θιγόμενους, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τους υπαλλήλους στη ΣΤΑΣΥ», αναφέρουν, σε κοινή τους ανακοίνωση, τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ.