Στην ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία του ΟΑΣΑ, στην οποία ανήκουν το μετρό, το τραμ και ο ηλεκτρικός όλες οι δημοπρασίες για την προμήθεια ανταλλακτικών ακυρώθηκαν τις τελευταίες μέρες καθώς καμία εταιρεία δεν προσήλθε στους διαγωνισμούς
Αλυσιδωτές επιπτώσεις προκαλεί στις συγκοινωνίες και τις κατασκευές ο έλεγχος κεφαλαίων, εμποδίζοντας τη δραστηριότητα εισαγωγικών εταιρειών αλλά και την δημοπράτηση νέων έργων.
Στη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία του ΟΑΣΑ, στην οποία ανήκουν το μετρό, το τραμ και ο ηλεκτρικός όλες οι δημοπρασίες για την προμήθεια ανταλλακτικών ακυρώθηκαν τις τελευταίες μέρες καθώς καμία εταιρεία δεν προσήλθε στους διαγωνισμούς. Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι οι δημοπρασίες θα επαναληφθούν μετά τις 15 Αυγούστου και ότι επί του παρόντος η κατάσταση ελέγχεται λόγω της καλής ταμειακής ρευστότητας που επιτρέπει την εξόφληση των υποχρεώσεων αλλά και του στοκ που υπάρχει στις αποθήκες σε υλικά. Εάν όμως τα capital controls παραταθούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια θα είναι πολύ μεγάλα, καθώς οι διεθνοί οίκοι ζητούν πλέον, να προπληρώνονται το 100% των προϊόντων που εξάγουν στη χώρα μας.
Την ίδια στιγμή, με επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, Οικονομίας Γεώργιο Σταθάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη καθώς και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος, ο ΣΑΤΕ καλεί όλες τις Αναθέτουσες Αρχές να αναβάλουν τις δημοπρασίες δημοσίων έργων. Το μέτρο ζητούν να διαρκέσει όσο ισχύει η «τραπεζική αργία», αφού κανένα πιστωτικό ίδρυμα δεν μπορεί να εκδώσει εγγυητικές επιστολές συμμετοχής προς τους ενδιαφερόμενους. Επιπλέον ζητούν να υπάρξει πρόνοια και για τις επιταγές που έχουν λήξει και δεν μπορούν να εισπραχθούν λόγω της τραπεζικής αργίας, με αποτέλεσμα να κηρύσσονται ακάλυπτες.
Ο Σύνδεσμος εργοληπτών μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας σημειώνει ότι τα capital controls δημιούργησαν δυο κατηγορίες εργολάβων. Εκείνους που είχαν δυνατότητα συμμετοχής χάρη σε εγγυητικές επιστολές έκδοσης ΤΣΜΕΔΕ και των υπολοίπων που εξαρτούσαν τη συμμετοχή τους από εγγυητικές επιστολές των τραπεζών, οι οποίες, όμως, δεν λειτουργούσαν.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις προκαλεί στις συγκοινωνίες και τις κατασκευές ο έλεγχος κεφαλαίων, εμποδίζοντας τη δραστηριότητα εισαγωγικών εταιρειών αλλά και την δημοπράτηση νέων έργων.
Στη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία του ΟΑΣΑ, στην οποία ανήκουν το μετρό, το τραμ και ο ηλεκτρικός όλες οι δημοπρασίες για την προμήθεια ανταλλακτικών ακυρώθηκαν τις τελευταίες μέρες καθώς καμία εταιρεία δεν προσήλθε στους διαγωνισμούς. Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι οι δημοπρασίες θα επαναληφθούν μετά τις 15 Αυγούστου και ότι επί του παρόντος η κατάσταση ελέγχεται λόγω της καλής ταμειακής ρευστότητας που επιτρέπει την εξόφληση των υποχρεώσεων αλλά και του στοκ που υπάρχει στις αποθήκες σε υλικά. Εάν όμως τα capital controls παραταθούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια θα είναι πολύ μεγάλα, καθώς οι διεθνοί οίκοι ζητούν πλέον, να προπληρώνονται το 100% των προϊόντων που εξάγουν στη χώρα μας.
Την ίδια στιγμή, με επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, Οικονομίας Γεώργιο Σταθάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη καθώς και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος, ο ΣΑΤΕ καλεί όλες τις Αναθέτουσες Αρχές να αναβάλουν τις δημοπρασίες δημοσίων έργων. Το μέτρο ζητούν να διαρκέσει όσο ισχύει η «τραπεζική αργία», αφού κανένα πιστωτικό ίδρυμα δεν μπορεί να εκδώσει εγγυητικές επιστολές συμμετοχής προς τους ενδιαφερόμενους. Επιπλέον ζητούν να υπάρξει πρόνοια και για τις επιταγές που έχουν λήξει και δεν μπορούν να εισπραχθούν λόγω της τραπεζικής αργίας, με αποτέλεσμα να κηρύσσονται ακάλυπτες.
Ο Σύνδεσμος εργοληπτών μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας σημειώνει ότι τα capital controls δημιούργησαν δυο κατηγορίες εργολάβων. Εκείνους που είχαν δυνατότητα συμμετοχής χάρη σε εγγυητικές επιστολές έκδοσης ΤΣΜΕΔΕ και των υπολοίπων που εξαρτούσαν τη συμμετοχή τους από εγγυητικές επιστολές των τραπεζών, οι οποίες, όμως, δεν λειτουργούσαν.