Αύξηση εισιτηρίου στα 1,3 ευρώ λόγω του ΦΠΑ
Κατεπείγουσας σημασίας είναι η κάλυψη του κόστους για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων
Άμεσα καλείται να λάβει αποφάσεις το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, προτού ψηφιστεί το νέο μνημόνιο, προκειμένου να καλυφθεί η «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Όπως αποκάλυψε «Το Βήμα», το σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 ένα έλλειμμα λειτουργίας που προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά των εταιρειών υπέστησαν καθίζηση λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια, ενώ η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και αναζητεί διακαώς άνω των 20 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει την καταβολή μισθών και την προμήθεια πετρελαίου τον Ιούλιο.
Οι εταιρείες του ΟΑΣΑ ήδη βρίσκονται ενώπιον ενός σημαντικού προβλήματος, για το οποίο ζητούν «γραμμή» από το πρώην υπουργείο Υποδομών και το οποίο δεν είναι άλλο από την αύξηση του ΦΠΑ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης για την υπογραφή της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς καλούνται άμεσα να λάβουν αποφάσεις για το εάν θα απορροφήσουν τον ΦΠΑ ή για το εάν θα μετακυλίσουν το κόστος στον επιβάτη.
Στην πρώτη περίπτωση, σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών, αυτό θα σημαίνει την επέκταση της «τρύπας» κατά τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Στη δεύτερη περίπτωση, τονίζουν, το απλό εισιτήριο θα αυξηθεί σε 1,3 ευρώ, ενώ η μηναία κάρτα στα 33 ευρώ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης.
Παράλληλα, κατεπείγοντα χαρακτήρα έχει ο προσδιορισμός της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από τον ΟΕΑΔ για την κάλυψη της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, την οποία ανακοίνωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Μάλιστα, προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά, πρέπει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ να εγκρίνει το μέτρο και στη συνέχεια να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ).
Στο μεταξύ, το Δημόσιο θα πρέπει άμεσα να καλύψει τη ζημιά που προκλήθηκε στις εταιρείες από το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών, καθώς η κατάσταση είναι οριακή για τη ΣΤΑΣΥ και έχει ξεπεράσει τις «κόκκινες γραμμές» για την ΟΣΥ.
Ο επικεφαλής της ΟΣΥ κ. Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην προσωπική του ιστοσελίδα στο facebook, αναγνώρισε τα σημαντικά προβλήματα της εταιρείας.
«Η εταιρεία ΟΣΥ αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, η τεράστια μείωση στην κρατική επιχορήγηση και η κατάσταση του στόλου που απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση, είναι οι βασικές αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε» τόνισε.
«Επιπλέον τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την πραγματικότητα αυτή δεν επιχειρήσαμε ούτε να την κρύψουμε ούτε να την ωραιοποιήσουμε. Αντίθετα την αναδείξαμε, την τελευταία 2ετία, με παρεμβάσεις σε όλες τις αρμόδιες θεσμικές αρχές και ταυτόχρονα με την συνεργασία των υπηρεσιών και των εργαζομένων προσπαθήσαμε - και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε (καύσιμα - ασφάλιστρα) - να μειώσουμε τις δαπάνες και να αυξήσουμε τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
«Έτσι, ενώ το 2014 ο στόχος που μας είχε τεθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ήταν το έλλειμμά μας να μην ξεπεράσει τα 27 εκατ., περιορίσαμε το έλλειμμα στα 15 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κρατική επιχορήγηση στην εταιρεία για το 2014 ήταν κατά 66 εκατ. ευρώ μικρότερη σε σχέση με το 2013 (το 2013 είχαμε λάβει τακτική επιχορήγηση 143 εκατ. ευρώ και έκτακτη επιχορήγηση για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων 23 εκατ., ενώ το 2014 τακτική επιχορήγηση 100 εκατ. ευρώ)» συνέχισε.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η κατάσταση της ΟΣΥ έχει ως εξής:
2013
Τακτική κρατική επιχορήγηση: 143.217.202
Έσοδα απο συγκοινωνιακό έργο: 109.085.206
Αποτελέσμα χρήσης: 41.943.223
2014
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Στόχος: 100.290.000
Απολογισμός: 100.290.000
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Στόχος: 112.160.000
Απολογισμός: 117.041.597
Αποτελέσματα χρήσης:
Στόχος: -27.118.000,
Απολογισμός: -15.217.521
2015
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Προϋπολογισμός: 86.595.507
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 35.833.333
Έσοδα απο συγκοινωνιακό έργο:
Προϋπολογισμός: 121.065.000,
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 45.147.663 (δεν έχουν αποδοθεί οι οφειλές των υπουργείων)
Αποτελέσματα χρήσης:
Προϋπολογισμός: -26.598.000
Εκτέλεση 5μήνου 2015: -5.639.412
Κατεπείγουσας σημασίας είναι η κάλυψη του κόστους για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων
Άμεσα καλείται να λάβει αποφάσεις το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, προτού ψηφιστεί το νέο μνημόνιο, προκειμένου να καλυφθεί η «τρύπα» στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Όπως αποκάλυψε «Το Βήμα», το σύστημα των δημόσιων μεταφορών της πρωτεύουσας ήδη καταγράφει το 2015 ένα έλλειμμα λειτουργίας που προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά των εταιρειών υπέστησαν καθίζηση λόγω του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης, τα συναρμόδια υπουργεία δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα κοινωνικά εισιτήρια, ενώ η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα και αναζητεί διακαώς άνω των 20 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει την καταβολή μισθών και την προμήθεια πετρελαίου τον Ιούλιο.
Οι εταιρείες του ΟΑΣΑ ήδη βρίσκονται ενώπιον ενός σημαντικού προβλήματος, για το οποίο ζητούν «γραμμή» από το πρώην υπουργείο Υποδομών και το οποίο δεν είναι άλλο από την αύξηση του ΦΠΑ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης για την υπογραφή της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς καλούνται άμεσα να λάβουν αποφάσεις για το εάν θα απορροφήσουν τον ΦΠΑ ή για το εάν θα μετακυλίσουν το κόστος στον επιβάτη.
Στην πρώτη περίπτωση, σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών, αυτό θα σημαίνει την επέκταση της «τρύπας» κατά τουλάχιστον 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Στη δεύτερη περίπτωση, τονίζουν, το απλό εισιτήριο θα αυξηθεί σε 1,3 ευρώ, ενώ η μηναία κάρτα στα 33 ευρώ, σε εφαρμογή των έκτακτων μέτρων της κυβέρνησης.
Παράλληλα, κατεπείγοντα χαρακτήρα έχει ο προσδιορισμός της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από τον ΟΕΑΔ για την κάλυψη της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, την οποία ανακοίνωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Μάλιστα, προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά, πρέπει το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ να εγκρίνει το μέτρο και στη συνέχεια να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ).
Στο μεταξύ, το Δημόσιο θα πρέπει άμεσα να καλύψει τη ζημιά που προκλήθηκε στις εταιρείες από το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών, καθώς η κατάσταση είναι οριακή για τη ΣΤΑΣΥ και έχει ξεπεράσει τις «κόκκινες γραμμές» για την ΟΣΥ.
Ο επικεφαλής της ΟΣΥ κ. Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην προσωπική του ιστοσελίδα στο facebook, αναγνώρισε τα σημαντικά προβλήματα της εταιρείας.
«Η εταιρεία ΟΣΥ αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά οικονομικά προβλήματα. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, η τεράστια μείωση στην κρατική επιχορήγηση και η κατάσταση του στόλου που απαιτεί αυξημένες δαπάνες σε ανταλλακτικά και συντήρηση, είναι οι βασικές αιτίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε» τόνισε.
«Επιπλέον τον φετινό Ιούλιο η απόφαση για δωρεάν μετακίνηση έχει οδηγήσει σε μια απώλεια εσόδων μέχρι στιγμής της τάξεως των 6-7 εκατ. ευρώ, γεγονός που για το μήνα αυτό δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την πραγματικότητα αυτή δεν επιχειρήσαμε ούτε να την κρύψουμε ούτε να την ωραιοποιήσουμε. Αντίθετα την αναδείξαμε, την τελευταία 2ετία, με παρεμβάσεις σε όλες τις αρμόδιες θεσμικές αρχές και ταυτόχρονα με την συνεργασία των υπηρεσιών και των εργαζομένων προσπαθήσαμε - και σε πολλές περιπτώσεις πετύχαμε (καύσιμα - ασφάλιστρα) - να μειώσουμε τις δαπάνες και να αυξήσουμε τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
«Έτσι, ενώ το 2014 ο στόχος που μας είχε τεθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ήταν το έλλειμμά μας να μην ξεπεράσει τα 27 εκατ., περιορίσαμε το έλλειμμα στα 15 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κρατική επιχορήγηση στην εταιρεία για το 2014 ήταν κατά 66 εκατ. ευρώ μικρότερη σε σχέση με το 2013 (το 2013 είχαμε λάβει τακτική επιχορήγηση 143 εκατ. ευρώ και έκτακτη επιχορήγηση για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων 23 εκατ., ενώ το 2014 τακτική επιχορήγηση 100 εκατ. ευρώ)» συνέχισε.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η κατάσταση της ΟΣΥ έχει ως εξής:
2013
Τακτική κρατική επιχορήγηση: 143.217.202
Έσοδα απο συγκοινωνιακό έργο: 109.085.206
Αποτελέσμα χρήσης: 41.943.223
2014
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Στόχος: 100.290.000
Απολογισμός: 100.290.000
Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο:
Στόχος: 112.160.000
Απολογισμός: 117.041.597
Αποτελέσματα χρήσης:
Στόχος: -27.118.000,
Απολογισμός: -15.217.521
2015
Τακτική κρατική επιχορήγηση:
Προϋπολογισμός: 86.595.507
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 35.833.333
Έσοδα απο συγκοινωνιακό έργο:
Προϋπολογισμός: 121.065.000,
Εκτέλεση 5μήνου 2015: 45.147.663 (δεν έχουν αποδοθεί οι οφειλές των υπουργείων)
Αποτελέσματα χρήσης:
Προϋπολογισμός: -26.598.000
Εκτέλεση 5μήνου 2015: -5.639.412